fredag 2 september 2011

Mössor till mig!

Sista mammalediga dagen innan skolan börjar om på måndag spenderas i lugn o ro hemma med mr Symaskin medans barnen skolas in på förskolan! Klippte ut ett par byxor igår (till lillebror) som jag skulle sy ihop idag,  meeeen jag fick för mig att rita ett nytt mönster till en mössa till mig istället! Och eftersom den första mössan blev så bra, så slängde jag ihop en till!

Först sydda jag denna av en scarves från me&I och på insidan är det brunt foder:



å den andra sydde jag av Znoks uggletyg, med ett vitt foder!




Tidigare i veckan ritade jag ett nytt byxmönster, med en kil i grenen. Dessa blev ganska bra, men är nästan små åt lillebror, så vi får se var de hamnar, här kan de i alla fall inte ligga o skräpa!

Näe, bäst att pilla ihop de där utklippta brallorna nu!

På återseende!

1 kommentar:

  1. Fina mössor. Och fina mönster till både mössa och byxor. Modigt att du vågar att göra egna mönster. Jag är lite för feg. Jag ändrar lite här och var, men jag vågar inte testa något riktigt nytt. Hur gjorde du med kilen, är den oval? Jag såg någonstans ett mönster där man gör byxor av tröjärmar och då är det också med hjälp av en kil. Skulle jag vilja testa. ...

    Dina saker blev i alla fall fina.

    SvaraRadera