tisdag 18 september 2012

Ett år springer iväg!


Tänk, ett helt år har gått sen jag gjorde förra inlägget. Vad hände kan man liksom fråga sig? Ingen aning blir svaret, för visst har det sytts en hel del i omgångar då ork och inspiration funnits. Men har aldrig tagit mig tid att blogga om det. (Vilket förstås är synd, så här i efterhand!)



Senaste veckorna har verkligen inspirationen varit på topp och lillebrors outfit (som visas här ovan) har jag sytt. Är så nöjd att jag äntligen tagit mig tid att rita om muddis-mönstret till ett par byxor med sidosöm. Sidosöm ville jag ha för att kunna sätta fickor på brallorna, och på så sätt kunna använda mer enfärgade tyger, och sen bara piffa upp dem med lite snygga mönstrade tyger i fickorna! 

I våras hade jag en liten sysvacka, men då bad en kompis om en mössa till hennes tvååriga skruttis, så då fick jag lov att rita ett nytt mössmönster, och det blev verkligen jättebra passform så som tack för att hon hjälpte mig igång med sömnaden igen fick hon tre mössor!

Nu går visst ögonen i kors... Är det möjligtvis ett tecken på trötthet? Jaja lika bra att ge efter...

...godnatt... :)




3 kommentarer:

  1. Roligt att se att du fortfarande håller på, har saknad dig här. När någon försvinner börjar man liksom misströsta: en till som har insett att det är omöjligt att fortsätta när väl vardagen med förskola och jobb har satt klorna i en.... . Men där kom det ett hoppets tecken. Tack för det.

    SvaraRadera
  2. Men du, va duktig du är på att sy! Du borde ju stå på marknad själv!..om du inte gör det redan! :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen snygg outfit, jäklar vad duktig du är.

    Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera