onsdag 6 april 2011

Förkläde i shabby-stil!

Jag tycker om gamla dukar. Det är så härligt, ju mer nötta de är desto mer älskade tror jag att de har varit nån gång förr i tiden! Samma sak med denna duk, som numer är ett förkläde. En fläck från ett trevligt fika gjorde att jag bestämde mig för att sätta saxen i det. Sydde även dit en lite ficka, men den bör nog kanske inte användas till så tunga saker, för tyget är som sagt nött. Knytbanden är gjorda av ett gammalt lakan inköpt från Kupan!

Om man tittar noga på fickan så syns mönstret, franska liljan!


Nu tittar solen fram! Härligt! Ska ut snart och hämta hem storasyster från förskolan, hoppas solen dröjer sig kvar!

//Jenny

1 kommentar:

  1. I drygt 5 år har vi hängt ihop, Benny och jag. Åren bara rullar iväg!

    Till vecka har vi det ganska lugnt. Upptagen hela måndagen och tisdag förmiddag men sen är det tomt i kalendern=)

    SvaraRadera